lördag 23 oktober 2010

Three cups of tea

Jag tycker det är spännande att läsa böcker som handler om en annan religion. En bok som ger mig ett nytt syn på en religion jag antingen inte känner, kan lite om eller som jag känner att jag bara kan vissa sidor av. Jag har läst några böcker med ett sådant religiöst perspektiv, men jag vill verkligen läsa fler. På New York Times bestseller list ligger boken « Three cups of tea» av Greg Mortenson och David Oliver Relin som handlar om Afghanistan och Pakistan och hur det är att leva i de länderna. Jag blev direkt intresserad då jag läste vad Tom Brokaw har skrivit om den på baksidan av coveret. Han skriver att boken är « Thrilling...proof that one ordinary person, with the right combination of character and determination, really can change the world»

Jag tycker den låter mycket spännande och intressant och ska absolut spana in den.   




/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar