tisdag 26 oktober 2010

Bort med Muller och fram med Samartin

Jag är klar med boken " Hjärtdjur". Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, tror jag måste tänka lite på den. Visst skriver  Herta Muller bra och hennes språk är verkligen något helt unikt, men boken var nog inte något för mig. Jag tyckte inte att det hände så mycket i boken och det blev alltför mycket tänkande omkring varje mening. Kanske det bara var lite dumt att läsa en bok som Hjärtdjur samtidig som jag har hemtenta då det inte blev någon "escape" för mig att sätta mig ned med boken för att hitta en drömvärld.

Nej, nu ska jag börja läsa min tredje bok av Cecilia Samartin. Boken heter Salvadorena och den har inte kommit ut på svensk än, så den blir att läsa på norska. Men jag ska skriva om den ändå och det tar nog inte så lång tid för den är ute på svenska. Hoppas jag i alla fall!  :)



/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar