fredag 8 oktober 2010

Första inlägg!

Efter mycket om och men har jag äntligen bestämd mig för att starta mig egen bokblogg. Nu läser jag så många bokbloggar att jag tyckte det var på tiden att inte bara läsa men även skriva lite. Det har varit en lång dag med mycket plugg och även en visning ( vi ser efter ny lägenhet). Men, lite läsning har jag hunnit med nu på kvällen. Ikväll blev jag klar med boken " Flickan med glasfötter" av Ali Shaw. Jag hade hört lite olika synspunkter om boken, några bra och några dåliga, men tyckte det låt som en spännande berättelse. Jag lånade den därför på stadsbiblioteket på väg hem från skolan en dag. Jag måste säga att jag faktisk är lite besviken på boken även om den gav mig några bra tanker. Den var romantisk till tider, hade en bra historia att berätta, och var bra skrivit.. Men, jag saknade en röd tråd och tyckte det var mycket som bara blev hengende i luften. Jag skriver mer om den när jag har fått tänkt lite mer omkring den. 
Nu ska jag bädda ner mig med en kopp te och boken " freedom" av Jonathan Franzen. Den har ju fått så bra omdöme och verkar intressant så nu kan jag nästan inte vänta till att öppna den. Med mig i sängen har jag en kopp te ( något jag älskar ) Jag provar ut nya sorter te varje vecka och denna veckans favorit är NKs " Champagne Roiboos" Mums!
God natt!

1 kommentar:

  1. Sånn ja, nå kan vi dødelige også kommentere ;) Herlig blogg vennen. Jeg er herved din nye trofaste leser. Tjohooooo. Du er søt. Nuss og Puss.

    SvaraRadera