söndag 10 oktober 2010

Dammiga bokmässan...

Den antikvariska bokmässan var verkligen kul att gå på! Det var 35 antikvariater i Stockholm som ställde fram sina bästa böcker och gamla tavlor och tidningar. Jag hade kanske hoppas på att hitta några bra fynd, men då priserna var alltför höga blev det inga böcker på mig. Jag hittade ett jättefint exemplar av Gullivers resa, men tror plånboken hade blivit arg på mig om jag hade spenderat 900 kr på den! Men det var kul ändå att titta ( jag tror dock att genomsnittsålderen var på 55, men jaja ) 




Jag hittade dock tre böcker på väg till tunnelbanan, nederst i drottninggatan. Det var tre böcker för 99-vilken klipp! Det blev: Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström,  En liten hattaffär på hörnet av Marita Conlon-Mc Kenna och Zahiren av Paulo Cohelo





Vi var även på visning i dag i Hjorthagen och om jag är kär i den lägenheten! Den var på 45 m2, men planlösningen gjorde mycket och den kändes inte alls så liten.  Jag tyckte ljuset i lägenheten var helt underbart och det var inte mycket vi måste göra i den om vi flytter in ( omomom, men hoppas hoppas!)  Det var även plats till badkar på badrummet, så nu har Gustaf lovat mig att vi ska köpa det! Den dagen jag har badkar tror jag att jag blir den lyckligaste människan på jord! :) Jag ska visa lägenheten efter budrunden i morgon. Det blir så spännande!!

Nu blir det entrecote och rotfruktlåda till middag. Gott!! 

/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar