torsdag 28 oktober 2010

Ingmar Bergman och Ingrid Bergman

Jag hittade en gammal tidning hemma från 1997, ett billag dedikerad till Ingmar Bergman efter hans död. Jag har varit så nyfiken på han och hans liv efter jag läste Ingrid Bergmans biografi i våras, då hon beskrev honom som den mest fantastiska mannen hon någonsin hade treffet. Ingmar Bergman var en av Sveriges mest kända kulturpersonligheter och räknas som en av de främsta regissörrerna i filmhistorien. Efter att ha läst bilaget nu är jag bara mer nyfiken och ska absolut kolla om de har hans biografi "Laterna magica" på biblioteket.  


1978: Höstsonaten: Ingmar Bergman och Ingrid Bergman 
Ingmar Bergman

Vackra Ingrid Berman 


Jag kan absolut rekommendera alla att läsa biografin " Mitt liv" av Ingrid Bergman och Alan Burgess. Jag blev otrolig fascinerad av hennes liv och hon verkat som en helt fantastisk kvinna. Jag har inte sätt många av hennes filmer än, bara Casablanca dår hon är underbar. Men jag hoppas att jag kommer att se fler av hennes filmer i framtiden. 


/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar