tisdag 19 oktober 2010

Jonathan Franzen


Jag har fortfarande näsan vänd ner i boken « freedom» Den är intressant,men väldig lång så tar lite tid att komma sig genom.( + mycket kurslitteratur att läsa nu) Jag har verkligen fått ögonen upp för Jonathan Franzen. Kanske lite senare än alla andre, men bättre sent än aldrig. I dag är Franzen i Oslo och talar på bokbadet, något jag gärna skulle ha varit med på, men jag får noga mig med att lyssna på hans intervju av The Guardians bookclub. Han berättar i intervjun varför hans böcker alltid blir mottagna med godtycke av hans läsare och förklarar då att ett av syften med hans böcker är att han vill att läsaren ska bli inspirerade och njuta att läsa det han skriver. Jag är verkligen intresserad att att läsa mer från denna spännande författare, så nu har jag klickat hem « The corrections» som har vann National Book Award i 2001 och som länge toppade New York Times bestseller list.


/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar