fredag 8 oktober 2010


Skavlan inspo...

I Norge kallas det gullrekkan- tre program efter varandra på Nrk1 och tv2. Nytt på nytt, Skavlan och till slut Senkveld med Thomas och Harald.  Är det något jag verkligen saknar på en fredagskväll så är det glädjen man får av att se på dessa program. Jag saknar verkligen mys framför gullrekken med goda vänner, massor med godis och en glas vin! Men, jag kan iaf ha en mini gullrekka här i Stockholm och är det något jag alltid får med mig ( anten på svt eller svtplay) så är det Skavlan. Jag tycker att han är så otrolig duktig i det han gör och hans gäster slutar adrig att inspirera mig. Bara efter höstens premiär tre veckor sedan har jag blivit kär i matte—och i Cecric Villani ( och jag som hatar matematik) Jag blev så inspirerad att jag använde en hel kväll till att läsa om honom och se på hans lektioner på youtube. Vilken spännande mann. ( och vilken nörd jag är! ) Jag har även läst en bok som jag hört mycket om, men aldrig tänkt på att läsa, nämligen « Fear of Flying» av Erica Jong. Boken var en mycket omtalt bok på sin tid och blev känd först och framst för sin attityd mot den kvinliga sexualiteten. Jag tyckte den var härlig, rolig, inpirerande och hade ett tydlig budskap om kvinnans liv,sexualitet och självständighet. Jag älskade den! Jag ser fram emot mer inpiration från min enda gullrekka representant i Sverige och jag kan nästan inte vänta!

/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar