torsdag 28 oktober 2010

En liten bekännelse

Jag måste erkänna att jag har ett lite shoppingberoende. Inte bara av böcker, men även av kläder och skor. Jag är en liten livsnjutare och älskar lite lyx, mys och komfort. Jag har länge läst bloggen till Sofi Fahrman och tycker hon är otrolig duktig och blir alltid fascinerad och inspirerad av henne. ( och hennes syster Frida Fahrman) Så, det kommer kanske inte som någon överrasking att jag även gillar Sofis bok ”Elsas mode”. Jag tycker den är rolig och inspirerande och gav mig ett lite äventyr omkring i Stockholms gator. Jag är fortfarande en liten detektiv när det kommer till Stockholm och älskar att upptäcka nya saker i denna underbara stad. Jag hade helt glömt att Sofis nya och andra bok skulle komma ut i dessa dager så jag blev så glad nu när jag kom på det. Så nu har klickat hem den och det ska bli en bra bok att läsa framför brasan :) 


/Cathrine



4 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av dem men jag är lite sugen.

    SvaraRadera
  2. Hanna: Ja, om du giller lite chic lit och mode så är böckerna perfekta :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har svarat i min blogg om feelgood böcker (Överenskommelser av Simona Ahrnstedt och även Lyckliga familjen av Judith O´Reilly). Har du själv några tips? Elsas mode kanske? Har inte läst någon av hennes böcker... ännu iaf:-)

    SvaraRadera
  4. Klok som en bok: Hej, tack vad bra!! :) De ska jag absolut kolla in! ja, om du gillar chic lit och mode och är intresserad av Stockholm så rekommenderar jag absolut Elsa böckerna. Men en av mina favorit feel-good är nok Guerneys litteratur och potatisskalpajsällskap av Mary-Ann Shauffer. :) eller Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson :)

    SvaraRadera