onsdag 13 oktober 2010

Det är verkligen på tiden...

...att jag blir bekant med några vinnare av nobelpriset i litteratur. Så på väg hem från studentpalatset ( det finns faktiskt gränser på hur länge man orkar läsa om politik) tog jag en sväng inom stadsbiblioteket. Var jag trött förut så piggnade jag snabbt till. Jag älskar stadsbiblioteket-det är en fantastisk byggnad och jag älskar att bara gå omkring och titta på alla böckerna. Stadsbiblioteket har nu i och med att vinnaren av årets litteraturpris blev presenterad förra veckan ett bord med alla böcker från tidigare vinnare. Jag tänkte därför att jag skulle låna ett par, är snart klar med freedom!

Jag fick med mig hem:

  • Hjärtdyr av den tysk-romerska författaren Herta Muller. Herta Muller vann nobelpriset i litteratur i 2009. 
  • Öken av den franska författaren Jean-Marie Gustave Le Clezio. Han vann nobelpriset i litteratur i 2008. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar