måndag 8 november 2010

Veckans myste: Grönt te

Jag älskar NKs lösteer. De är alltid av hög kvalitet och de som arbetar där kan otrolig mycket om te och kan alltid rekommendera någon underbar te. Den här veckan tänkte jag bara att ta fram ett vanligt grönt te som jag har köpt på NK. " Sencha Fukujyo" heter den och det betyder långt liv. Det är det bästa gröna teet jag har smakat och det är härligt att för en gång skuld dricka ett te som bara smaker.. mmm, grönt? :)

Det gröna teet har genom åren blivit diskuterat mycket, och många säger att det ger effekter som : ett längre liv, bättre förbränning, bekämpar sjukdomar och ger en bättre sömn. Jag vet inte vad man ska tro på, men att man känner sig bra efter att ha druckit en kopp jag kan inte säga emot :)




Inte häll kokande vatten i teet, men vänta lite så att vattnet är ca 90 grader. Då blir det en bättre smak! :)

/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar