torsdag 18 november 2010

Ur bokhyllan: vackra Lauren Conrad


L.A Candy” är Lauren Conrads debutroman. Boken handlar två tjejer, bästa kompisarna Jane och Scarlett som flyttar till LA för att leva livet. De har precis tagit studenten och vill nu följa sina drömmer i en stad där allt kan ske. Jane, som anser sig som ” plain Jane” vill bli en evenemang planläggare och har fått en praktikplats hos en av de mast kända planläggarna i LA, Fiona Chen. Scarlett som är slående vacker och väldig smart vet inte vad hon vill bli, men tar några kurser på U.C.S. Allt ändrar sig dock när de blir upptäckta av den kända tv-producenten Trevor Lord som ska laga en ny reality serie. Scarlett och Jane får huvudrollerna i serien tillsammans med två andra tjejer. Livet i LA som i början var jobbigt för båda Jane och Scarlett blir snabbt annorlunda och för de vet ordet av det bor de i en ny lägenhet, Jane får sin dröm anställning och de blir bjudna till alla fester och tillsättningar i LA. Livet kunde inte vara bättre. Eller?


Jag tyckte om den första boken till Lauren Conrad. Man kunde verkligen känna igen situationerna utifrån episoder från The Hills- och jag som tycker så mycket om serien tyckte det var kul. Lauren skriver med en lett ton och hon är duktig på att berätta och ta oss in i en värld där vänskap och pengar och glamour kanske inte alltid går hand i hand. I somras läste jag även Laurens andra bok ” Sweet Little Lies” Jag tyckte faktiskt att den var bättre än den första! Den första boken handlar mer om tjejernas nya realityserie, medan den andra boken går djupare in i tjejernas liv och är mer fokuserad på ” bakom scenen”. Jag ser verkligen fram emot att läsa hennes tredje bok ” Sugar and spice”.


Jag kan verkligen rekommendera dessa underbara chic lit böckerna som är lätta, underhållande och mycket bra :) Böckerna har även så otrolig vackra covers så jag älskar att ha dem i bokhyllan! 

/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar