måndag 29 november 2010

Jag glömde Unni Lindell


I går skrev jag att om jag ska läsa någon deckare så är det av Jo Nesbø. Det är inte helt sanningen då jag även tycker mycket om Unni Lindell. Hennes tre första böcker om Cato Isaksen, " Ormbäraren" " Drömfångeren" och " Nattsysteren" skrev jag min slutliga uppsats i norska på gymnasiet om, særemne ( C-uppsats) och jag tyckte böckerna var intressanta, spännande och otrolig välskrivna. Det är en del år sedan jag har läst hennes böcker nu och efter gymnasiet har jag bara läst "Rödluvan" ( inte med Isaksen) och " Honungsfällan". I dag såg jag igenom lite papper på mitt skrivbord och där låg mitt særemne nederst i någon bunke. Jag vet inte varför jag har tagit den med mig från Norge dock... Men, jag satte mig ned och bläddrat lite i det jag hade skrivit och kom på hur mycket jag faktiskt tyckte om hennes böcker. Jag har två oläste böcker av Unni Lindell i min bokhylla och nu står båda " Orkästergraven" och " Mörkremannen" framme och jag ska verkligen få läst en av dem i julen. Jag älskar verkligen berättelserna om Cato Isaksen.



/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar