fredag 12 november 2010

Drömmen om provence

Runar, en av min farbrors kompisar och kompanjon i Frankrike har kommet ut med en bok som heter "Drömmen om Provence" Jag tycker det är så spännande och hoppas att det går bra med boken och önskar Runar all lycka!


"Boken handler om hvordan det er mulig å gjøre det man kanskje anser for å være umulig. Hvordan bryte med hverdagen i Norge og skape seg et nytt liv et helt annet sted. Om å etablere seg i en fremmed kultur, uten engang å kunne språket. Om å ta utfordringene når de kommer - og sist, men ikke minst - om å være lykkelig."


Runar och Onkel Per 

Runar bor i Provence med sin fru Randi och de lever nu det franske livet med allt det bjuder på. Han är en fantastisk kock och jag är så glad för att jag har fått smakat på hans underbara mat flera gånger. Mamma och Pappa var på boksigneringen i går och jag ser fram emot att läsa boken och bara njuta en berättelse om hur två norska har flyttet ifrån Norge för att leva drömmen i Frankrike! 

Bilder från boken

Visst får man vatten i munnen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar