måndag 13 december 2010

Inte i Rom

Nu när det är kallt och mörkt och man väntar på julen tycker jag att det är extra viktigt att hitta på så mycket mysigt som möjligt. Försöka att varva ner, inte stressa med julklappar och julbakst, men bara njuta omgivningerna och varandra. I helgen har jag verkligen slappnat av och haft det så kul med mina två underbara hollandske tjejer. Vi har shoppat, ätit god mat, festat och bara haft det trevligt.

På lördag blev det dock inte så mysigt som vi hade trott. Vi lagade pizza hemma, tog fram vinet och hade ljus i hela lägenheten. Vi satte oss ner i soffan goda och belåtna och klara för en romantisk och rolig komedi. Trodde vi...Om du ska varva ner med en trevligt film så se inte " When in Rome" Filmen handlar om Beth som precis har gjort slut med sin pojkvän för att all hennes tid går till hennes jobb på Guggenheim i New York. Beth har inte tid eller tur när det kommer till kärleken. När hennes syster ska gifta sig i Rom, har hon bara 48 timmar till att åka ner, se bröloppet och åka tillbaka till New York. Men i Rom ändrar allt sig och med hjälp av den kända kärleksfontenen Trevi hittar hon kärleken igen. Jag tror att det är den sämsta filmen jag har sett någon gång.  Den är inte rolig, den är bara konstig, handlar inte om Rom och inte kärlek. Nej, usj.

Nu ska jag varva ner lite med handollsmatch och min bok :) 


/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar