söndag 16 oktober 2011

Vilken överraskning


Nu är jag glatt överraskad här. Bea skriver i sin blogg om en ny Sophie Kinsella bok, "Dubbeltbokad" som nu har kommit ut på svenska. På coveret står det två namn, båda Sophie Kinsella och Madeleine Wickham. Det är nämligen så att Sophie Kinsella bara är ett pseudonym och att Sophies riktiga namn är Madeleine Wickham. Det är något Bea och hellre inte jag har fått med mig och nu har en ny värld öppnat sig. För Madeleine Wickham har ju skrivit många böcker! Jag som älskar Sophie Kinsella och trodde jag hade läst alla hennes böcker, nu finns det ju många fler att läsa. Det är väl inte konstigt att jag är glad, såhär på söndagsmorgonen! 

Så nu är min fråga, visste ni att Sophie Kinsella egentligen heter Madeleine Wickham och har ni läst några av Madeleines böcker? 

/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar