torsdag 27 oktober 2011

En bok jag snart vill läsa


Jag kollar alltid New York Times bestseller list efter nya böcker och en bok som aldrig har varit på topp, men som jag har varit intresserad av att läsa är sedan den kom på listan i 2010 är ” Saving CeeCee Honeycutt” av Beth Hoffman. I dag fick jag en mail av Bokkilden i Norge och nu har den även kommit ut på norska. Bokkilden skriver att det är en bok med massor av humor, värme och kvinnlig visdom. Det är en vacker bok som utforskar styrkan i kvinnors vänskap. Det är en hisoria om en flicka som förlorar sin mamma men som hittar många fler. Dem skriver även att det är en gåva att läsa en såhär bok, en bok som värmer och ger en glädje sida efter sida.


Det verkar som en prefekt bok för mig, frågan är bara nu om jag ska beställa hem den på norska eller på engelska. Det lutar dock mot originalspråket :) 

/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar