fredag 14 oktober 2011

Hur jag är som läsare

Jag tänkte att jag skulle svara på enligt Os enkät om hur jag är som läsare. Tyckte det var en kul enkät :)

Hur är du som läsare?

Snabb långsam
  • Jag har alltid läst väldig snabbt så då blir det som nästa fråga, att jag ibland skummar en del. Men får med mig allt :)
Läser alla ord skummar en del
Gillar långa beskrivningar hoppar över det som inte för historien framåt
  • Lite blandat här, för om beskrivningarna är för långa kan jag tröttna. Och då kämpar jag mig genom.
Kommer ihåg detaljer kommer ihåg i stora drag
Undviker tjocka böcker läser gärna tegelstenar
  • Det är faktiskt sällan jag läser böcker som har mindre än 400 sidor.
Tycker om tunna böcker tycker att tunna böcker ofta saknar något
Idealboken är på mindre än 400 sidor idealboken är på mer än 400 sidor
Tjuvkikar på slutet läser aldrig slutet förrän boken är just slut
  • Nejmen, det har jag aldrig gjort, vad är kul med att läsa boken då?
Väljer efter omslag skiter fullständigt i ytan
  • Jag älskar böcker med vackra omslag och om jag inte redan har blivit rekommenderat boken så ser jag alltid på omslaget.
Läser baksidetexter undviker baksidetexter
Väljer boken efter rekommendation vill helst välja själv
Rekommenderar ofta böcker till andra rekommenderar sällan böcker
Hör det jag läser i huvudet hör aldrig det jag läser
Gillar ljudböcker gillar inte ljudböcker
Läser främst böcker i en genre gillar att variera min läsning
  • Jag varierar alltid genre, från chic lit till deckare. Men min favorit är nog chic lit böcker.
Läser alltid på svenska läser på flera språk
  • Jag läser böcker på svenska, norska och engelska
Är bra på att komma ihåg böcker jag läst glömmer lätt bort både titlar och författare
Skriver upp det jag läser skriver inte upp det jag läser
  • Jag har en läsdagbok :)
Läser varje dag läser mer sällan
Tycker att läsning är avslappnande tycker att läsning är ansträngande
  •  Det är det bästa som finns!
I skrivande stund i bilen. Bilen är även min favoritplats att läsa böcker. 
/Cathrine 


2 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar. Håller med om att det verkar konstigt att läsa slutet först och fascineras av att det finns folk som gör det.

    SvaraRadera
  2. Enligt O : Tack och tack för en kul enkät :)

    SvaraRadera