måndag 3 januari 2011

Second Chance av Jane Green

Second Chance handlar om fem vänner, som efter många år utan att ha kontakt mötes igen efter att Tom, den som har hållit kontakt med alla dör i ett terrorattack. De sitter i början runt Holly Macs köksbord, alla chockad över det som har hänt, men samtidig glada för att de äntligen, efter alla dessa år är tillsammans igen. Alla verkar ha ett bra liv, men efter mycket prat förstår alla att de har sina problem. Holly, som man blir bäst känt med i boken är inte nöjd med sitt äktenskap och sin man, Paul och Anna har problem med att få barn, Olivia har kärlekssorg och Safron har inte bara problem med kärleken med har också ett problem med alkohol. I boken följer vi de alla i sina liv och hur de försöker att hitta tillbaka till varandra igen, hantera sin sorg över att mista Tom, lösa sina problem och leva livet lycklig. De är ju bara 39 och det kan ju vara att livet nu börjar :)


Boken är underhållande och bra skrivit. Det här är den förste boken jag har läst av Jane Green och absolut en författare jag vill försätta att läsa. Boken är en riktig feel good bok och jag blev känd med alla karaktärerna och kommer faktiskt att sakna alla :) Det enda jag har lite problem med är hur Jane Green skiftar från nutid till dåtid och det är inte alltid att jag förstår när hon är tillbaka igen i nutid och inte alltid jag förstod vem det är som tänker. Jag som alltid gillar hoppning i tid blev därför lite besviken på hur det blev gjort i boken. Annars är det en bok som jag absolut kan rekommendera! :) 


/Cathrine

2 kommentarer:

  1. Det låter som en mysig bok, en bok i min smak :)

    SvaraRadera
  2. Lotta: Ja, den var jätte mysig :) Tror absolut att du vill gilla den!

    SvaraRadera