tisdag 18 januari 2011

Nu!

Nu har jag äntligen kommit i gång med mitt nya liv :) GI köret är på gång och jag har nu i en vecka ( hehe) inte ätit något vitt bröd, socker eller snabba kolhydrater. Kylen är full av nyttigheter och det är också kroppen. Jag känner redan nu att byxorna sitter lite lösare och det ger mig bara ännu mer kraft-nu ska jag klara det. Energi får man också. Det här kan inte slå fel :)

Hittils har det gått bra med att laga mat efter olika recept, men känner att jag behöver lite mer inspiration. Så nu har jag köpt boken "lättlagad GI" från Bokus. Den var på rea till 69 och jag har redan bläddrat lite i den i bokhandeln i dag. Ser mycket bra ut :)

/Cathrine

4 kommentarer:

  1. Jag får önska dig lycka till med ditt nya GI-liv.

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Jag önskar att jag skulle klara det där jag med, men tyvärr :) Har försökt en gång men det gick inte. Jag är så otroligt beroende av socker, men måste försöka göra något åt det... Kram

    SvaraRadera
  3. Pia: tack så mycket. Det är bra för mig det här. Har gått upp 20 kg efter jag slutade att spela fotboll. PÅ tide att göra något med :)

    SvaraRadera
  4. Lotta: Tack så mycket!! Jag har också ett väldigt beroende av socker, så de här dagarna har varit väldig svåra. Men viljan går genom denna gången :) Jag ska fortfarande ha en dag i veckan jag kan äta vad jag vill!

    SvaraRadera