onsdag 12 januari 2011

Goodreads och Room

Jag är inom sidan "Goodreads" lite då och då, då jag läser mycket böcker på engelska. Goodreads är lite som den svenska sidan " Bok.nu" var man kan laga sin egen profil och skriva vilka böcker man har läst. Utifrån det får man många olika alternativ och rekommendationer på böcker som goodreads tror att du kommer att gilla. Samtidig kan man kolla vad andra läser och vilka böcker som är mest populära. Riktigt bra tycker jag :)

Nu har Goodreads läsare kommit fram till vinnarna av de bästa goodreads böckerna från 2010. Awarden för bästa fiction var den jag var mest intresserad i och boken " Room" av Emma Donoghue blev vinnaren. Den har jag tänkt att läsa länge och nu undrar jag om någon har läst den?? :)

/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar