lördag 26 februari 2011

Skidor, mys och Zahiren


Åh vilken härlig dag! Även om det blev lite vin i går med tjejerna och huvudet var lite tungt i morse så åkte jag och Gustaf till Lidingö för att åka skidor ( mini VM :) ) . Det var riktigt kallt ute i dag, men härlig sol och fantastiskt före i spåret. Jag hade inte så många tanker om Lidingös spår, men golfklubben överraskade oss båda. Det var så fint och det var två glada och nöjda som kom tillbaka till Hjorthagen vid fyra. Härligt härligt!

Nu blir det bara myskväll hemma, med lite melodifestival och god mat. Jag håller fortfarande på med GI mat, men i helgen är jag inte så seriös med det ( och jag har faktiskt tränat fem gånger denna veckan) så nu blir det hemlagad pizza. Jag har även läst klart Zahiren och är ganska så nöjd. Den var lite seg till tider, men jag gillar Cohelos filosofiska tankar och hans sätt att skriva på. Jag sitter alltid med en anteckningsbok bredvid mig när jag läser hans böcker. Så jag kan absolut rekommendera denna bok, som handlar om en författare som söker efter sin fru efter att hon lämnade honom utan att säga något. Även om han hittar kärleken igen, och hans författarskap blir större och större blir besätt av att hitta henne igen, hans Zahir. Han ger sig inte för han hittar henne och orsaken till att hon lämnade honom, något som leder honom till Sydamerika, Spanien, Frankrike, Kroatien och Centralasien. Han får en ny förståelse av kärlekens natur, ödets makt och vad det verkligen betyder att följa sitt eget hjärta. Läs den :)


/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar