torsdag 17 februari 2011

127 hours


Vi har varit på bio dag efter träningen. Det var skönt att gå på bio när det inte var så mycket människor och vi var nästan ensamma i salen. Gustaf har länge villet se " 127 hours" så då såg vi den. Det är en film baserad på en riktig händelse som ger massor med intryck och jag är otrolig imponerad över hur Aron Ralston klarade att hålla ut 127 timmar fångat i berget och sen börja ett nytt liv efteråt, som en förändrat man, med mycket äventyrslust, kärlek och passion. En riktig bra film tycker jag, med någon otäcka scener, men annars en film som var båda rolig, spännande och rysande. James Franco gör en otrolig bra roll!


Nu har vi beställt hem Aron Ralstons  bok " Between a rock and a hard place" då vi båda tror att boken kommer vara ännu lite bättre :)

/Cathrine

2 kommentarer:

  1. Roligt att höra att ni gillade den. Vi har varit påväg att se den men tvekat eftersom Marcus inte tror att den är bra. Men Jag är lite nyfiken så jag får köra med lite övertalning :)

    SvaraRadera
  2. Lotta: aa, jag tyckte den var bra. Gustaf var lite tveksam till tider, därför han vill läsa boken för att han mycket nyfiken på själva händelsen. Men vi är båda mycket nöjda :)

    SvaraRadera