lördag 7 december 2013

Så började jag blogga igen

Hej!

Det är lite över två år sedan jag slutade blogga. Tiden som student och all studentlitteratur tog musten ur mig och jag hade lite lust till att skriva. Läsa har jag dock fortsatt med och jag har nu ett litet lager med böcker som jag gärna vill dela med er. Jag har slukat böcker av författare som Lucy Dillon, Lucinda Riley, Jonas Jonasson, Fredrik Backman, Khaled Hosseini och Jennifer Worth. Jag har läst alltifrån biografier till historiska romaner till chic- lit, på engelska, norska och svenska. Jag gillar att variera.

Studietiden är över och jag har varit lågstadielärare i snart 7 månader. Jag hoppade in i en underbar tvåa i mars som nu är världens bästa trea. Dagarna med mina små är inspirerande och härliga och även om det är mycket att göra kommer jag alltid hem full av energi ( kanske lite mindre ibland) och längtar redan tillbaka till klassen. Rättar jag inte böcker, planerar eller gör annat så läser jag böcker. Just nu har jag läst en del historiska böcker och började därför läsa " Bared to you av Sylvia Day" som lite omväxling. ( kanske inte en bok jag tar med mig till skolan)  Jag läser samtidig en historisk bok från Island med namn "Karitas" som jag tycker jättemycket om.


Jag läser inte bara böcker som är "in" just nu. Jag läser böcker som jag tycker passar mig. Jag dyker ofta in i min bokhylla för att hitta gamla böcker, flera år gamla chic -lit böcker och norska böcker från min mamma. Hoppas ni hänger med mig på min på min nya bokresa :)

/Cathrine

2 kommentarer:

  1. Jag var faktiskt orolig att något kanske hänt dig när du slutade blogga så tvärt. Välkommen tillbaka! (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svar: Jo. Jag vet hur tufft det lan vara med studier + jobb även om jag pluggade extra och jobbade lite extra istället under min studietid... Skönt att höra, Chatarine! (:

      Radera