måndag 18 juli 2011

Roquebrune avec mes amis

Den 19 juni åkte jag och Gustaf med två kompispar till den franska rivieran. Vi hade en underbar vecka med sol och bad, god mat och dryck, besök på vingård ( palayson är favorit!) shoppingtur till Nice, golf och spa ( kan man ha det bättre?) tur till St.Tropez och en daretripp till Gorge du Verdon. Vilken vecka :) Jag och Gustaf stannade i Roquebrune två veckor till och hade först en härlig vecka bara vi två. Då fick vi verkligen lite lugn och vi firade min födelsedag i St.Maxime, åkte en natt till San Remo och spelade golf nestan varje dag. Sista veckan kom mamma, pappa och syster ned och vi hade en underbar vecka tillsammans med dem. Jag skulle egentligen stanna i två veckor till, men hade saknat Gustaf för mycket, var lite trött på värmen och ville till Falun för att ta grönt kort :)

Här kommer lite bilder från första veckan med Mickan och David, Jesper och Jessica. Tack underbara ni för en härlig semester!!

Första dagen: Jag och David framför huset

Rose som alltid på stranden 
På väg till vingården, palayson

Allan på palayson, här får man smaka lite nydelig vin

Glada vinprovare 
Tjejerna på shopping i Nice ( killarna spelade golf ) 

Nice

<3

Musikens dag i Frankrike! Härlig stämning i Roquebrune
Ett glatt gäng på "konsert" 

På väg till Gorge du Verdon 

Gustaf 

Framme vid lac du verdon. Vackert!


Gustaf på golfbanan

Tjejerna på spa :) med lite rose


Jag och Jessica

<3 <3 

På väg till St.Tropez

St.Tropez! 

9 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Jag längtar tillbaka!!!! saknar er! <3

    SvaraRadera
  2. Jessica: jaaa, saknar er också!! :) Vi ses snart :) <3

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du är tillbaka! Vi har saknat dig här :) Det ser underbart ut på bilderna. Jag blir riktigt avundsjuk!

    SvaraRadera
  4. Lotta: Ja, jag har saknat allt jag också! Tack så mycket. Det var verkligen en underbar semester :) Nu är man tillbaka med mer energi och glad som aldrig förr :)

    SvaraRadera
  5. Der ser det like idyllisk ut som her jeg sitter nå:P men i dag er det middelalderfestival på toget, ikke linedancing:)

    SvaraRadera
  6. Søs: Jeg angrer nesten på at jeg ikke ble igjen. Her regner det jo bare. Selvom det er deilig også! Kos dere på middelalderfestivalen og hils mamma og pappa. :)

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder! Ser ut och låter som en helt fantastisk resa!

    Kram finaste

    SvaraRadera
  8. Anna: Tack vännen. Det var det :) kram

    SvaraRadera