onsdag 2 mars 2011

Barn och vänskap

Det är snart dags för att jag ska börja skriva min C uppsats och jag ser faktiskt mycket fram emot det. Äntligen kan jag skriva något om något jag vill skriva om och som intresserar mig. Jag har tänkt att skriva om barn och vänskap och har nu börjat jakten på böcker om just detta. Hittils har jag hittat två böcker som jag har tänkt att läsa: Grethe Dirckinck-Holmfelds bok " Barns tanker om vänskap" och Christine A Adamss bok " bli en bra kompis. "

Om någon har ett bra tips om bra böcker om barn och vänskap så tar jag emot tipset med stoor tack och glädje. Åh vad jag vill skriva den här C uppsatsen bra!!




/Cathrine

4 kommentarer:

  1. Vad för slags böcker är du ute fter?

    SvaraRadera
  2. Boktokig: Böcker om barn och vänskap. Antigen om det är böcker om genusvetenskap eller intervju med barn om vänskap. Eller skönlitterära böcker om samma ämnet. :)

    SvaraRadera
  3. Sök och läs boken som heter Barns vänskap, tror att det är någon som heter Rubien, Z som har skrivit den.. Du kan nog ha användning av den inför uppsatsen..

    SvaraRadera
  4. Zahia: Tack så mycket Zahia. Den verkar absolut spännande och aktuell för mig!!

    SvaraRadera