tisdag 30 augusti 2011

Mattebadet


I gör började äntligen skolan igen ( ja, jag säger äntligen-har sett mycket fram emot att börja igen!) och detta halvåret ska jag ha båda matte och svenska. Jag har aldrig varit duktig på matte, kanske på multiplikation, men där stannar mina färdigheter. Efter att ha varit på kursintroduktionen i går är jag mycket spänd och tror detta kommer att bli mycket bra. Vi fick för första gång välja våra egna studiegrupper så äntligen är tjejerna samlade-det är nog det bästa med denna kursen, mina härliga tjejer :) Så i dag har jag börjat läsa mina matteböcker. Jag förstår faktiskt mycket, men det är skönt att ha Gustaf hemma. Han är ju ett mattegeni ( enligt mig) så han klarar av allt jag frågar. Skönt!

Även om det är matte som står på agendan så får jag läst lite annat också. I badet som alltid :) Visst ser det lite bättre ut :)



/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar