onsdag 31 augusti 2011

Man måste ju dela med sig



Jag äter lchf och är så nöjd med all mat man får äta. Men, norrmann som jag är så saknar jag bröd och knäckebröd till frukust och älskar pålägg som skinka, leverpastej, salami, etc. Nu har jag äntligen hittat ett knäckebröd recept som jag äälskar och jag är nu på min andra omgång med detta härliga brödet.

200 g solroskärnor
1dl linfrön(50g)
1dl sesamfrön(50g
2,25 dl kruskakli (50g
2ss fiberhusk
1/2 ts salt
lite sött ( t.ex sukrin)
5dl vatten




Värma upp ugnen på 160 grader. Blanda allt det torra först och sen ha i vattnet. Vänta ca 5-10 minuter tills allt vattnet är borta. Bred ut på två plattor och skär upp i små bitar ( med t.ex ett pizzahjul) Sätt båda in i ugnen. Dem ska stå inne samtidig i 1timme och  10 min, men byt plats på plattorna efter ca 23 min två gånger. Ta båda ut av ugnen och kyl ned. ( recept hittat hos Nannah)


Mums! 


/Cathrine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar